marți, 3 mai 2011

Adevarul nu trebuie sugrumat si ascuns (1)

In anul 1996,avocatul turdean Aurel Cota,avea sa scoata,in regie proprie,cartea -document STRIGAT DIN CER-ASASINAREA LUI MIHAILA CUC.
Pentru ca,inafara de Memorialul durerii,realizat de Lucia Hossu despre temnitele comuniste,nu am prea gasit scrieri,nici documente,am hotarat sa redau pe blog cartea lui Aurel Cota.Mihaila Cuc a fost fratele tatalui meu.

O M U L

Sunt Cuc Mihaila,nascut in Ceanu Mare,judetul Cluj,in data de 22 martie l988,din tatal Clement si mama Mariuca,tarani de frunte ai meleagurilor ardelene.
Am fost primul din cinci frati.Au urmat in ordine trei fete si un baiat:Maria,Raveca,Crucita,Alexandru.
Scoala primara am urmat-o in comuna natala,terminand sapte clase si insusindu-mi limba maghiara.
In copilarie am muncit alaturi de parinti,invatand mestesugul pamantului,pe care l-am indragit.
In data de 28 septembrie l913 m-am insurat cu Marta,din familia Urda,cu care am impartit greutatile si bucuriile date de munca pamantului,pamant de care am fost legati pana la capatul zilelor.
Am suportat cu parintii,impreuna cu neamul romanesc din Transilvania cizma habsburgilor.
A inceput primul razboi mondial,cand am fost luat in regimentul 50 honvezi din Sibiu,de unde am plecat pe front,cazand prizonier la rusi.Acolo in Rusia am invatat ruseste si am invatat ce inseamna comunismul.
Lenin a faurit comunismul prin ucidere la tot pasul,fara sa aleaga tanar de batran,femei,copii,tot ce li se parea ca nu corespunde noii oranduiri.
Meseria comunistilor era uciderea.Se ucidea in sate,in orase,pe camp,convoaie de oameni erau dusi in padure si impuscati dupa ce erau fortati sa-si sape gropile.
Asa a inceput comunismul,ucigand si inspaimandand oamenii.Acolo am vazut fapte de cruzime pe care cu greu mintea omului si le poate inchipui.
Am vazut,cu ochii mei si m-am inspaimantat de infaptuirile lui Lenin.
Intors acasa din prizonierat,am reluat munca pamantului si Dumnezeu m-a invrednicit cu cinci copii,atatia cati am fost si noi,numai ca noi am avut trei feciori si doua fete:Crucita,Clement,Alexandru,Gavrila,Mariuca.
Am avut copii buni,Bunul Dumnezeu sa-i ocroteasca de rele.

Am gandit intotdeauna ca omul trebuie sa fie liber;m-am bucurat de infaptuirea Romaniei Mari in anul de gratie 1918,an de care mi-am adus aminte cu mare cinstire intotdeauna.
Am imbratisat lupta politica in sanul Partidului National Liberat,format din oameni de frunte,cu care ma intalneam in zilele de sarbatoare.Ma intalneam la Turda cu avocatl Boeru si cu altii.
Munceam ogorul cu bucuria pe care numai el,pamantul ,o poate da si invatam de la acei oameni cu carte ce inseamna libertatea,ce inseamna sa ai credinta liberala,cinste si libertate.
Am invatat ca numai o lume in care domneste libertatea poate aduce progres si bucurie,o societate sanatoasa cu oameni infratiti.
A izbucnit al doilea razboi mondial,cand din nou moartea cutreiera si cutremura lumea.Am trait durerile acestui razboi,in care neamul nostru precum si alte neamuri si-au dat vama.
Tara noastra a ramas sub influienta si ocupatia comunistilor si durerile,marile dureri au inceput.
Comunistii au inceput si in tara noastra activitatea de arestare,de ucidere,asa cum au invatat de la dascalii lor,Lenin si Stalin.
Cat priveste activitatea mea,legatura cu oamenii din comuna,cu alti oameni,cu aceia cu care am lucrat gospodaria,nu povestesc,ea sa fie spusa de ei,de acei care au mancat la masa mea,de aceia care au stat si s-au odihnit cu mine la umbra snopilor de grau,a clailor de fan.
Sa spuna cei care au stat alaturi de mine in zilele insorite,in zilele ploioase si in zilele geroase.

Ei sa ma judece.
S-a instalat in tara marea nedreptate prin prigonire si omor.
Pe fratele meu mai mic,Alexandru,l-au ridicat comunistii in luna iunie l949.Bataile suferite la securitatea din Turda,la Canal si la Pitesti i-au scurtat zilele.
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu